سفارش تبلیغ
صبا ویژن


ارسال شده توسط مجنون در 89/11/19:: 10:5 عصر

یکی از خوانندگان خوش ذوق وبلاگ جزیره مجنون داستانی را ارسال نموده که توجه شما را به این داستان جلب می نمایم . در ضمن منتظر دریافت نوشته ها و مطالب خوب شما خوانندگان محترم وانعکاس آنها در این وبلاگ هستم .

...روزی روزگاری تو یه شهر کوچیک تو یه استان مرکزی تو یه کشور فرضی، یه آقایی گاهگاهی تو یه مسجدی مجلس وعظ و خطابه‌ای داشت.
اون آقای خوش صدا و سیما که به همت یه مشت بچه حزب اللهی و غیر و ذلک مجلس گرمی هم داشت؛ منش سیاسی خاصی هم داشت که خیلی‌ها نمی دونستند و بعضی‌ها میدونستند.
منش سیاسی اون آقاهه خیلی با حال بود. هم پدری پدر امت را قبول داشت و براش قلم‌فرسایی می‌کرد هم برای اونایی که این چیزا را قبول نداشتند چیز (نوشابه) باز می‌کرد و هر وقت می‌خواست غش کنه اونوری غش می‌کرد.
کعبه آمالش رییس سابق دولت اون کشوره بود و سیبل نفرتش رییس دولت فعلی. ایشون تو وعظ و خطابه شون - که اصرار داشت هیچ وقت سیاسی نبوده و نیست و نخواهد بود!! - به دولت تیکه مینداخت اساسی و البته بسیار زیرکانه و ...انه (جای خالی را خودتون پر کنید!).
ما هم از این ظرایف و لطایف صد در صد عرفانی! و اخلاقی! خبر نداشتیم تا از یکی یه نکاتی شنیدیم ولی به خاطر نسپردیم به جز یکی دو مورد.مثلاً اون واعظ اخلاق مدار محترم شدیداً نگران بودن که نکنه یه وقت مشاور رییس جمهور فعلی اون کشوره، تو کشور آمریکا تحصیل کرده باشه و تدریس کرده باشه و صاحب دانشگاه باشه و نفوذی باشه و جاسوس باشه و...
ما هم گفتیم کاملاً درسته، صد در صد. باید خیلی مراقب بود و... اما اون یکی آقاهه گفت: خوب این که کاری نداره بگردید ببینید این مشاور کیه، تفکرش چیه، کتاباش چیه و... اگه صرف آمریکا بودن جرم باشه که باید اول یقه دکتر چمران را بگیریم و بعدش هم بعضیا دیگه که مصلحت نیست نام ببریم و آلمان و...

مهاجرانی وزیر، فریبا داوودی مهاجر مشاوررییس جمهور، علی اصغررمضانپور معاون وزیر وهمسرش

تازه یه سوال خیلی ساده. میشه یه نفر جستجو کنه و بگه اون رییس سابق دولت اون کشوره که وقتی آقایون اسمشو برای دفعه اول میبرن دیگه تاب دفعه دوم را ندارن و حالاتی عرفانی پیدا میکنن!، چند تا از وزرا و معاونین وزرا و مشاورینش (پایین‌تر از این پیشکش)، الآن در کشورهای دوست و برادری چون آمریکا انگلیس و برخی کشورهای اروپایی! دیگه مشغول خدمت به نظام مقدس اون کشوره هستن؟ آدمایی که حتی در راستای اهداف آرمانی! مذهبی! خودشون حاضرند علیرغم اعتقاداتشون! کشف حجاب کنن و یا همسرانشون را به کشف حجاب مجبور کنن.
حق گرایی و چیزگرایی (اخلاق گرایی)یعنی همین. اون آقا که چهل سال حضور در آمریکا تکانش نداده مایه نگرانی شده و آدمایی که تا از زیر عبای شکلاتی اون آقاهه در اومدن و رفتن به اون ور آب، کشف حجاب کردن و از نماز خوندن خجالت کشیدن و از این که بچه شون ازشون بپرسه ما چه جور مسلمونی هستیم عصبانی شدن؛ هیچ‌کدام مایه نگرانی نبودند.
واقعاً که آخرالزمان شده!! جناب آقای واعظ که فریاد اخلاق گرایی تون چیز عالم را چیز کرده (منظور گوش عالم را کر کرده!) ولی چند جوان سمپات به تحریک شمای استاد اخلاق! به آزار و اذیت دیگران در منطقه و بیرون از منطقه مشغولند؛ بس است، بیش از این «عرض خود نبرید و زحمت ملت سیمرغ مقام را ندارید».
از ما گفتن و از شما و هواداران عاقل! و متفکرتان! فحش و فضیحت گفتن؛ مثل همیشه.



ارسال شده توسط مجنون در 89/11/19:: 1:18 صبح

بر اساس مطالب دریافتی از سوی یکی از خوانندگان وبلاگ در تهران پس از کش و قوسهای فراوان و بر اساس اقبال عمومی اهالی محل ، مدتی پیش حجت اسلام خانی روحانی جوان و متعهد ،ولایی وخوش فکر محل به عنوان امام جماعت مسجد حضرت بقیه الله (عج) از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد معرفی گردیده وجایگزین عالم بزرگوار مرحوم آیت الله سروش محلاتی گردید .

مرحوم آیت الله سروش محلاتی

از خداوند متعال برای آقای خانی که جایگزین دانشمندی وارسته گردیده و سایر یاری دهندگان واقعی و پاک نهاد شریعت مطهر آرزوی موفقیت و کامیابی دارم .



ارسال شده توسط مجنون در 89/11/19:: 12:25 صبح

بعد از مدتها تصمیم گرفتیم با خانواده شام بریم بیرون .گفتیم کجا؟ گفتند رستوران ...جای خوبیه وغذاش عالیه. اول در ورودی دیدم متنی نصب شده که از پذیرفتن بانوان بد حجاب وبی حجاب معذوریم. خوشحال شدم که حداقل تو شهر خودمون بد حجابی رو نمی بینیم. اما تا از در رفتیم داخل بدترین نوع حجاب یا شاید بی حجابی رو اون شب توی محلات و در رستوران نسبتا جدید التاسیس ...دیدم ؛ از اتفاق اون شب چند نتیجه گرفتم:

اول اینکه هرچی افراد مذهبی از اماکن تفریحی و عمومی کمتر استفاده کنند این گونه زشتی ها فراگیر تر شده وفضا رو برای مانور این جور افراد آزادتر می گردد -دوم متوجه شدم از نظارت اماکن روی این جور مکان ها خبری نیست و اینکه مسئولین محترم مربوطه محدوده کاری خودشون رو در اندازه گشت در میدان امام وتایید مراسمات عروسی از روی کارت عروسی تعیین کرده واز نظارت وبرخورد با عوامل ترویج فساد وفحشا خبری نیست که نیست ! - سوم کاشف به عمل امد که مدیر رستوران فوق الذکر یا رستوران نسبتا جدید التاسیس دیگرکه به صورت سریالی و پی در پی در شهر کوچک محلات راه اندازی میشوند ، از اقوام نزدیک برخی از مسئولین شهر هستند وهمچنین برخی شایعات دیگر ...بنظر می رسد اگر با تخلفات یاد شده برخورد بشه احتمالا به سرعت با تماسی و اشاره ای قضیه مختومه میشود .عرض کردم که این مورد  مخصوص رستوران .... نیست وفضاهای دیگری مثل رستوران ... هم همین وضعیت را داراست.

به هر حال هرچقدر هم که محلات تغییر کرده باشه اما هنوز اسم دارالمومنین رو یدک می کشه . متاسفانه اوضاعی که در چند ساله اخیر پیرامون مسایل فرهنگی شهر شاهد بوده وهستیم ، نشان می دهد که مسئولان شهر فقط حرف می زنند و برنامه خاصی در جهت ارتقای سطح فرهنگی شهر ندارند...امیدوارم که زمینه  این گونه رذیلتهای اخلاقی هرچه سریعتر از بین برود البته این امر فقط با توکل بر خدا امکان پذیر نیست بلکه همت مسئولین را می طلبد البته اگر همتی وجود  داشته باشد...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

متن فوق ارسال شده (از طریق ایمیل)توسط یکی از همشهریان محترم است .در متن ارسالی از رستورانهای خاص نام برده شده ولی صلاح دیدم به جای نام آنها از ... استفاده نمایم . همچنین یادآوری می کنم انتشار مطالب وارده به معنی تایید مطلق تمامی ابعادمطالب مطروحه نیست ولی این نکته قابل تایید است که کار فرهنگی سیری چند؟

 



ارسال شده توسط مجنون در 89/11/10:: 11:45 عصر

سلام و پوزش از تاخیر. بد ندیدم به بهانه بازیهای جام ملتهای آسیا که گذشت نیم نگاهی به ورزش در ایران داشته باشیم.
براستی ورزش حرفه ای  در ایران به کجا می رود و چه نسبتی با نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد؟ به گمانم ورزش حرفه ای ما هیچ نسبتی با نظام ندارد و راه خود را می رود و متاسفانه دولت نهم و دهم نیز نتوانسته تاثیر چندان مطلوبی در تصحیح این روند داشته باشد ...
روح خودباوری در ورزش ما کجاست؟ اتکا به تلاش و آرمان محوری کجاست؟ و صدها سوال بی پاسخ دیگر ...در این خصوص داستانی خواندم که بی ربط به بحث نبود که برایتان نقل می کنم :...

متن کامل را در ادامه مطلب ببینید
در ضمن فتنه گران منطقه ای و فرا منطقه ای آماده باشند که به زودی با مطالب جدید سراغشان خواهم آمد.

ادامه مطلب...


درباره
صفحات دیگر
آرشیو یادداشت‌ها
لینک‌های روزانه
پیوندها