سفارش تبلیغ
صبا ویژن


ارسال شده توسط مجنون در 91/8/11:: 8:40 عصر

سلام و عرض ادب!

داشتم وبلاگهای محلاتی اعم از این طرفی و اون طرفی، این وری و اون وری را مرور می کردم. دنبال مطالب جدید و فضای حاکم بر آنها بودم که جز برخی وبلاگهای خبری و مناسبتی، مطلب تولیدی کمتر مشاهده شد. در حین مطالعه وبلاگ ها،رسیدم به گل یاس متعلق به آقای علی‏اصغر هادیزاده.

آقای هادیزاده

در این وبلاگ مطلبی با عنوان جهاد جهاد اصغر-جهاد اکبر توجه من را به سمت خویش معطوف کرد. عین مطلب را از آن وبلاگ برایتان نقل می کنم.

جهاد اصغر جهاد اکبر

هفته دفاع مقدس نشانه ای گویا، دائمی و برجسته از افتخارات ملت عزیز و شریف ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه از اسلام، قرآن و اعتقادات بوده است.در مجموعه ایثارگران گران‌بهاترین و ارزش‌مندترین واژه «شهید و شهادت» بوده است.شهدا پهلوانان و جوانمردانی رشید و پاک سرشتی بودند که با آگاهی و درک والای خود موقعیت حساس و دشوار مملکت را تشخیص دادند و تنها راه چاره را در جهاد فی سبیل اله دانستند و مشتاقانه و عاشقانه به سوی جبهه رفتند و با خدای خویش معامله کردند.ملت بزرگ ایران که چنین فرزندان دلاور، آگاه و شجاع را پرورانده‌اند تا ابد به خود و شهدای خود خواهند بالید.هشت سال دفاع در برابر متجاوزین که مورد حمایت شرق و غرب بودند باعث رشد، بالندگی، بالابردن توانمندی کشور و تحکم پشتوانه مردمی در پرتو حاکمیت اسلام و وحدت همه آحاد ملت به رهبری امام (ره) انقلاب و کشور را بیمه کرد.هرگاه یاد روزهای دفاع مقدس می‌افتیم به دنیایی از شرف و حماسه ملتی نجیب و آزاده بر می‌خوریم که به نحو احسن از امام و مقتدا خود تبعیت کردند و هرگاه صدای «هل من ناصر ینصرنی» را شنیدند با صدای بلند گفتند لبیک...

خدایا آن سال‌ها رفت، سال‌های زلال مهربانی، سال‌های سجود و صعود، سال‌های اوج شهادت و شجاعت، سال‌های سنگرهای سوز و گداز، سال‌هایی که از خودبینی و خودخواهی، تزویر و تظاهر، خبری نبود و هرچه بود هوایی از اخلاق و صمیمیت خلوت‌هایی سرشار از خدا و عشق و آرامش بود و بس.

بی ادعا و بی ریا ...

آن روز گذشت و یاد و خاطره شهدا عزیز و ایثارگران هیچ‌گاه از ذهن ملت ایران پاک نخواهد شد.اما امروز وظیفه ما چیست؟آیا جنگ تمام شد؟دفاع به اتمام رسید؟

به یاد کلام رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) افتادم که بعد از برگشت از یک جنگ تمام عیار و در حالی که اصحاب شهید داده، مجروح شده و خسته وارد شهر شدند فرمودند:

شما از جهاد اصغر برگشتید و از امروز جهاد اکبر شروع می‌شود. اصحاب فرمودند یا رسول ا... آیا جنگی سخت‌تر در پیش است؟

فرمود: بله، جنگ با نفس. رویارویی با دشمن جهاد اصغر است و مبارزه با نفس جهاد اکبر.

جهاد اصغر تمام شد و همه وارد جهاد بزرگتری که همانا جهاد با نفس است شدیم. بعد از جنگ سهم خواهی، قدرت طلبی، مقام پرستی و در یک کلام دنیا خواهی و دنیازدگی ممکن است بخشی از جامعه را در برگیرد.از ابتدای انقلاب علاوه بر دشمنان خارجی که سمبل، نوکر و نماینده استکبار یعنی حزب بعث عراق بود به ایران تجاوز کرد و دشمنان داخلی بودند که با تلاش برای تجزیه کردستان، بحث غائله گنبد، بحث قومیت‌ها و تجزیه ایران تحت عناوین مختلف به رویارویی با انقلاب اسلامی پرداختند.

و امروز نیز در قالب‌های دیگر از جمله تهاجم فرهنگی، تردید در بین مردم، فشارهای اقتصادی از طریق تحریم و ... قصد دارند تا ایران را از حقوق مسلم خود محروم گردانند.امروز وظیفه ما پاسداری از خون شهدا و آرمان بلند آن عزیزان است. شهدا جز اسلام واقعی، ایرانی آزاد و آباد و سربلند در قالب شعار امام و امت یعنی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی چیز دیگری نمی‌خواستند.

امروز هم ما مورد هجوم هستیم و لازم است تمام تلاش خود را به کار بریم تا دشمنان خود را بشناسیم و راه مبارزه با آن را پیدا کنیم.

رمز پیروزی در جنگ و فائق آمدن بر توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی را می‌توان به حاکمیت ارزش‌های دینی، اعتقاد مردم به ولایت و رهبری و حمایت مردمی از نظام دانست.

ما به اسلام، انقلاب، قانون اساسی و ولایت فقیه پایبند هستیم و این پایبندی یعنی ادامه راه شهدا و هرکس تحت عنوان هرنام و نشانی بخواهد به تمامیت ارضی، اعتقادات ما، نظام مقدس جمهوری اسلامی تعدی کند، محکم و استوار در برابر آن‌ها خواهیم ایستاد.

رمز موفقیت در همه عرصه‌ها وحدت بین امت و پیروی از رهبری و ولایت است و این موضوع را می‌توان در وصیت‌نامه تک تک شهدا خواند.

شهیدان عزیز به شما اطمینان می‌دهیم در ادامه راه شما با تمام وجود از آن چه شما برای آن از همه هستی خود گذشتید یعنی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی دفاع کنیم و این دفاع با اطاعت از رهبری ولایت امکان پذیر است.

+ نوشته شده توسط علی اصغر هادیزاده در 91/07/03 و ساعت 14:29 | نظر بدهید

دوستان و خوانندگان محترم وبلاگ جزیره مجنون، از آنجا که نمی خواهم یک طرفه و از روی عجله به قضاوت بنشینم،نیازمند نظرات و دیدگاه های شما در خصوص این مطلب و نیز نحوه مواجهه با آن هستم.


درباره
صفحات دیگر
آرشیو یادداشت‌ها
لینک‌های روزانه
پیوندها