سفارش تبلیغ
صبا ویژن


ارسال شده توسط مجنون در 91/2/21:: 10:47 عصر

با مشاهده اتفاقات اخیر در شهر محلات خصوصا در حوزه مذهب و امورات دینی،بر آن شدم تا طی چند اپیزود یا پرده،مطالبی را عرضه بدارم.مطالبی که احتمالا منجر به گِل گرفتن دربِ وبلاگ جزیره مجنون شود.اما چه باک از بیان حقیقت.راستش را بخواهید از وبلاگ نویسی و کلا فعالیت فرهنگی در فضای این شهر خسته شده ام .کار به جایی رسیده که من با همه مرزبندی با دوستان سابقم در کانون منحله دانشجویان، باید از آنها یاد کنم. از انگیزه و جوشش درونی آنان در راه اهداف خویش(هر چند اخیرا نادرست)و رخوت و سستی ما که مدعی ارزش مداری هستیم. از سنگ اندازی و چوب لای چرخ گذاشتن در هر کاری،از ویژگی ها و شاخص های رفتاری نادرست مان و از ... بگذریم، بریم سراغ تاریخ.

پرده اول : مرور تاریخ(امام جمعه ای که استعفا داده شد)

هنوز مدت زیادی نگذشته ولی غبار فراموشی، این سسله حوادث را فرا گرفته است.البته فراموشی و نسیان هم شاید از ویژگیهای ما باشد.به ماجرای جالب توجه تغییر امام جمعه محلات در زمان حیات آیت الله مقدسی اشاره می کنم.آن هنگام که ایشان بر اساس دلسوزی یا ... استعفا داده شد.

شاید ایشان بدلیل برخی آزرده خاطری ها و نیز ملال بدلیل سالها تلاش بی وقفه و بدون منت و البته تقریبا یکه و تنها در شهری به نام محلات؛ خسته شده بودند ولی خوب ماجرای استعفا از سمت امامت جمعه چیز دیگری بود.در این خصوص گفتنی زیاد است ولی اینقدر عرض کنم که ایشان استعفا داده شدند و امام جمعه جدید منصوب شد.

نماز بر پیکر مطهر شهیدان

خیرخواهانی با مشاهده این پروژه (نه پروسه/پروژه حاکی از سیر وروند عادی یک جریان و پروسه بیانگر طراحی و هدایت بیرونی یک اتفاق یا پدیده است) دست بکار شده و با رایزنی و تلاش گسترده سعی در توقف این روند گرفتند.یکی از این اتفاقات تهیه متن ونگاشته ای جامع و مانع و البته عالمانه و همراه با ادب،در بیان فضل،سوابق و خدمات آیت الله مقدسی بود. این متن توسط شاگردان آیت الله مقدسی و دوستان ایشان در تهران،کرج و...(از جمله مرحوم آیت الله سروش محلاتی،آقایان بهرامی،ظهرابی،قدس،رضایی و...) امضاء شده و در روزنامه جمهوری اسلامی منتشر گردید. القصه این نامه منتشر شد،اعتراضات مردمی و متنفذین به گوش تصمیم گیرندگان رسید و سخنرانی فراموش ناشدنی مرحوم آیت الله سروش محلاتی در دفاع از دوست و یار دیرین خویش در جریان نماز جمعه و نهیب سخنان ایشان، ورق را برگرداند. ایشان نقل به مضمون فرمودند اگر یک مرجع تقلید وارد منرل شما شود و بر اساس تواضع در کنار درب ورودی نشستند،بر ما وظیفه نیست که احترام بگذاریم و ایشان را به صدر مجلس رهنمون سازیم؟

در نهایت مقرر شد بر اساس سیره رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)که منصوبین امام راحل(ره) را تغییر نمی دهند مگر در شرایط استثنایی، تا زمان حیات آیت الله مقدسی ایشان درمسند امام جمعه باقی بمانند.این که موافقین و مخالفین این ماجرا یعنی استعفا داده شدن آیت الله مقدسی در محلات و تهران که بودند و همچنین عوامل پیدا و پنهان آن، بماند .

پایان اپیزود یا پرده اول.عکس از وبلاگ سلحشوران شهر نراق



درباره
صفحات دیگر
آرشیو یادداشت‌ها
لینک‌های روزانه
پیوندها