سفارش تبلیغ
صبا ویژن


ارسال شده توسط مجنون در 89/8/27:: 12:36 عصر

هفته گذشته مصادف بود با دومین سالگرد ارتحال عالم عامل و شاگرد برجسته امام راحل(ره)، آیت الله سروش محلاتی که عمری را با پارسایی و تلاش در راه گسترش معارف دینی سپری نمود .

مرحوم آیت الله سروش محلاتی

مراسم دومین سالگرد ارتحال ایشان پنجشنبه شب هفته گذشته مورخ 20/8/89 پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد بقیه الله نارمک برگزار گردید، مسجدی که آن مرحوم سالها در آن اقامه نماز جماعت نموده و در جهت تعالی و رشد مردم فعالیت نموده بود. پس از اقامه نماز جماعت توسط حجت الاسلام خانی (امام جماعت منتخب مومنین محل)، یکی از مومنین به نمایندگی از نمازگزاران این مسجد در حضور فرزندان و خانواده آن مرحوم، ضمن تجلیل از جایگاه رفیع آیت الله سروش محلاتی و یادآوری خدمات ارزنده ایشان به بیان نکاتی از طرف جمع نمازگزاران نموده و برخی ابهامات ایجاد شده را پاسخ می دهد. وی طی سخنانی که مورد تایید جمع نمازگزاران و مردم حزب اللهی محل قرار گرفته اظهار می دارد (عناوین مطالب):

- آیت الله سروش محلاتی تنها پدر شما (خطاب به فرزندان) نبوده بلکه پدر ما هم بوده است.
- روحیه ولایتمداری و تبعیت از رهبری در وجود ایشان موج می زد و فرزندان ایشان بالاخص فرزندان روحانی هم باید همین راه و سیره را ادامه دهند.

اخوان گرام سروش

- (با قرائت بخشی از وصیتنامه آقای سروش مبنی بر اینکه در خصوص آینده مسجد بقیه الله نظری ندارم و هرچه نمازگزاران مسجد تصمیم بگیرند همان ملاک عمل است) امام جماعت مورد تایید مردم محل و نمازگزاران مسجد بقیه الله، حجت الاسلام آقای خانی است.

در پایان این مراسم یکی از سخنرانان و وعاظ مطالبی با استناد به آیات و احادیث ارایه نموده وبه تجلیل از شخصیت و خدمات آیت الله سروش محلاتی پرداخته است.


نتایج اخلاقی:

1- یادو خاطره آیت الله سروش محلاتی این روحانیِ روحانی و عالم روشن ضمیر را گرامی می داریم.

2- بر اساس مدل ارایه شده توسط اکبر هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه تهران پس از انتخابات ریاست جمهوری ودر جریان فتنه و استناد به حدیث کتاب سید ابن طاووس مبنی بر مشروعیت مردمی حکومت اسلامی و کناره گیری حاکم در زمان عدم اقبال مردم و نیز با توجه به تلاش برای تئوریزه کردن این نظریه توسط محمد سروش(محلاتی-به صورت خودخوانده) ، به ایشان و سایر مرتبطین و دوستان پیشنهاد می شود به تز و نظریه ارایه شده از جانب خود عمل نموده و با توجه به عدم اقبال اکثریت(حداقل نصف بعلاوه یک) مردم مسجد بقیه الله ، دست از قبضه زمام این مسجد بشویند و آرای مردم را پاس دارند که این از کمترین ملزومات تعهد به اسباب دمکراسی و پایبندی به آرای مردم  است ...

3- نکته سوم قابل توجه کسانی است که در لباس روحانیت به نقد نظریه ولایت فقیه ومبانی حکومت اسلامی می پردازند و بر  استیضاح شخص ولی فقیه تاکید می کنند ولی در مقام عمل در اداره امور یک مسجد کوچک(از نظر ابعاد مکانی)در یکی از کوچه های فرعی در یک خیابان فرعی در منطقه ای از مناطق تهران به نام نارمک(پس از ارتحال پدرشان)درماندند ولی از سویی دیگر برای اداره کشور و مبنای آن مدل و تئوری ارایه می کنند ...امیدوارم آفتاب کرامت بر تاریکخانه نفسانیت و عصبیت افراد–همه افراد- حتی در لباس روحانیت بتابد و نقدو نقادی را ابتدا از خود شروع کنیم که خداوند در قرآن می فرماید بل الانسان علی نفسه بصیره ...

4- همانندگذشته با کمال میل آماده پذیرش انواع فحش ، ناسزا و اهانتهای ارسالی از سوی اعضاء جریان فوق الذکر ،عناصر مرتبط و حتی غیر مرتبط با این جریان ، پس از انتشار این مطلب می باشم ؛ چون تا به حال غیر از این مشاهده نگردیده است ... با این حال بنده به عنوان یک جوان تحصیل کرده دانشگاهی هنوز به جامعه محترم روحانیت بویژه علمای عامل و مجاهدین انقلابی در این لباس مقدس احترام می گذارم ونصایح امام امت(ره) در خصوص عواقب جدایی از روحانیت اصیل و انقلابی را از یاد نمی برم که صد البته این دلیل بر کورچشمی و لال زبانی و عدم بیان حقائق نخواهد شد و طبیعتا از روحانیت انقلابی انتظار می رود که پیش از همه خود منتقد انحرافات در این سلک و جامعه محترم باشند و ...



ارسال شده توسط مجنون در 89/8/24:: 10:43 عصر

عکسهای زیر برگرفته از سایتهای مختلف است که به مناسبت عید سعید قربان و برای تغییر ذائقه تقدیم می گردد ، شاید مقبول افتد .

رویای غیر صادقه

میرمسعور موسوی رجوی



ارسال شده توسط مجنون در 89/8/12:: 8:36 صبح

سرّ پدرانه

(مروری بر سخنان امام خامنه ای)

بخش نخست
مقدمه
در وبلاگی که البته هیچ ارتباطی – تاکید میکنم هیچ ارتباطی!!! – با محلات نداره خوندم که:
(...رهبران الهی جامعه اسلامی پدران جامعه اند چراکه از طرفی عمود خانه اند و از طرفی دیگر مظهر محبت و عاطفه به اقشار مختلف جامعه می باشند...
...و اگر فرزند، فرزند لایقی باشد یعنی بخوبی تربیت و محبت و روشنگری پدر را در خود محقق و نمایان سازد می توان گفت که این فرزند نشانگر اسرار پدر است که (الولد سرّ ابیه) اینچنین ارتباط زیبای عاطفی و تربیتی را در زبان عاطفه ارتباط پدر و فرزند و از زبان فنی ارتباط امام و امت می نامند...)
با خوندن این متن تصمیم گرفتم فرزند خوب و لایقی باشم! البته اگر خدا توفیق بده و مشکلات زندگی بذاره و دوست ناباب امان بده و...
رفتم سراغ سایت رهبری و بیانات پدرانه ایشان تا دقیق مطالعه کنم و سعی کنم سرّ پدر را درک کنم و البته هرجا به نکته ای ظریف یا موردی مبهم یا سرّی پدرانه برخوردم برای وبلاگ گزارش کنم.
از بیانات سال 87 به بعد را دیدم که به تناوب نکاتی از آن راخوهید دید اما سفر مهم و تاریخی امام خامنه ای به قم باعث شد شروع این مجموعه را با نکته ای از سخنان مهم ایشان در قم شروع کنم.

امام خامنه ای

سرّ اول
اونی که تو فتنه امتحان خودشو داد، کیه؟ اونی که تبلیغات دشمن را باور میکنه و در داخل تکرار میکنه، کیه؟ اونی که هم امتحان خودشو تو فتنه داد هم تبلیغات دشمن را باور میکنه و تکرار میکنه هم میتونه مستقیم به رهبری مراجعه کنه، کیه؟
ایشان در دیدار با بسیجیان فرمودند: ((امروز اگر به تبلیغات دشمن نگاه کنید، می‌بینید اگر در مسائل اقتصادی اظهار نظر میکنند، همه‌ی حرفشان این است که بن‌بست است، گره ناگشودنی است، اشکالات فراوان است، فردا چنین خواهد شد. یک عده‌ای هم این مسائل را باور میکنند و همانها را در داخل تکرار میکنند. قبل از شروع انتخابات و آن قضایای فتنه، بعضی از کسانی که بعداً امتحان خودشان را در فتنه دادند، به ما مراجعه میکردند که آقا سال آینده، سال سختی است - یعنی همان سال 88 - از لحاظ اقتصادی چنین است، چنان است؛ فضا را تنگ، تاریک، مشکل، غیر قابل عبور جلوه میدادند؛ مسئولین را یک جور میخواستند دلسرد کنند، مردم را یک جور.))
اومدم تو اینترنت و ماههای پایانی سال 87 را حسابی جستجو کردم یا به عبارتی شخم زدم تا سر نخی پیدا کنم. اما اونچه پیدا شد خیلی کلفت تر از سر نخ بود! و البته تنها یک مورد. البته شما به جستجوی من اعتماد نکنید و خودتون بگردید و اگه مطلبی پیدا کردید بفرستید.
چون سر نخ کلفت بود و ما هم از همین حالا اعتراف میکنیم که اشتباه کردیم!! از نقطه چین استفاده میکنیم البته با لینک به منبع خبر!!
اما سر نخ پیدا شده:
رئیس --------------: سال 88 سالی ویژه است. رئیس -------------- در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان، با اشاره به تحولات داخلی و جهانی، سال آینده کشور را سالی ویژه برای کشور از لحاظ نوسانات اقتصادی در جهان و داخل دانست و گفت: مدیریت بودجه سالانه کشور که بحث اخیر در مجلس شورای اسلامی است مبحث مهمی در کشور است که امیدواریم با تمهیدات نمایندگان مجلس آثار سو آن کاهش یابد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8712201416
http://www.jomhourieslami.com/1387/13871222/index.html
http://aftabnews.ir/vdccsoqp.2bqsm8laa2.html
http://hashemirafsanjani.ir/?type=dynamic&lang=1&id=354

 



درباره
صفحات دیگر
آرشیو یادداشت‌ها
لینک‌های روزانه
پیوندها